Reunión 4
Na reunión mantida tratáronse diversos aspectos operativos sobre o desenvolvemento do Programa Leader 2014-2020 e a elaboración da Estratexia para o territorio.
Reunión 3
REDACCIÓN DIARIO DE AROUSA | Actualizado 16 Abril 2016 – 00:45 h.
Alcaldes y representantes de los concellos de O Salnés y Ulla-Umia que se reunieron ayer por el GDR.
El delegado territorial de la Xunta en Pontevedra, José Manuel Cores Tourís, presidió ayer la primera reunión conjunta de los 16 concellos que conformaban los GDR de Salnés y Ulla-Umia con el objetivo de la puesta en marcha del nuevo Grupo de Desenvolvemento Rural que permitirá la presentación de proyectos dentro del programa Leader Galicia 2014-2020. El objetivo es volver a encontrarse en breve para cerrar los detalles y poder ir presentando las acciones concretas.
Al encuentro acudieron los alcaldes y representantes de O Grove, A Illa, Meaño, Meis, Portas, Catoira, Cambados, Ribadumia, Sanxenxo, Vilanova de Arousa, Caldas de Reis, Pontecesures, Moraña y Valga. No asistieron Vilagarcía y Cuntis.
Fuentes de la Xunta recordaron que en el anterior territorio de actuación existían 31 GDRs en Galicia, seis de ellos se correspondían a Pontevedra, que ahora tendrá cinco. De este modo, ayer se reunieron los representantes de los de O Salnés y Ulla-Umia para unirse en uno solo Grupo que pasará a llamarse, según se acordó, GDR Salnés-Ulla-Umia. Los concellos de Forcarei y A Estrada, que estaban incluidos en el de Ulla-Umia-Lérez, pasarán a formar parte del GDR del Deza.
Durante ese encuentro también se dieron pasos adelante de cara a la constitución del ente reformado y se acordó trabajar en tres ámbitos a la vez: “Na reforma do estatuto do novo grupo, na distribución territorial e na preparación da estratexia programática”, informaron las mismas fuentes.
Así, para la reforma del estatuto se acordó tomar como base el existente en el de O Salnés, integrándose en él el resto de ayuntamientos del Ulla-Umia. “Así, cada concello terá agora que aprobar en pleno a entrada no novo grupo. Os cambios previstos son o do nome do GDR nacente, a súa modificación territorial con maior número de concellos, e a regulación da xunta directiva que pasaría, con case total seguridade, a contar con 21 membros en lugar de 19, dos cales 10 serían representantes da administración e os outros 11 do sector privado”, añadieron.
Asimismo se aprovechó el encuentro para abordar la preparación de la estrategia futura del Grupo, tomándose la decisión de solicitar ofertas a empresas especializadas en programas de desarrollo rural y dando un plazo de una semana para volver a mantener una reunión, de cara a la elección de las ofertas más adecuadas.
Reunión 2
O delegado territorial da Xunta en Pontevedra mantivo un encontro cos alcaldes dos concellos desta comarca co obxectivo da presentación desta nova estratexia de desenvolvemento local
O novo programa contará con 84 millóns de euros para toda Galicia que se xestionarán a través de 24 GDRs, 5 deles na provincia de Pontevedra
O delegado territorial da Xunta en Pontevedra, José Manuel Cores Tourís, analizou esta mañá o novo programa Leader Galicia 2014-2020 cos membros da mancomunidade do Ulla-Umia-Lérez
Portas (Pontevedra), 7 de abril de 2016.- O delegado territorial da Xunta en Pontevedra, José Manuel Cores Tourís, analizou esta mañá o novo programa Leader Galicia 2014-2020 cos membros da mancomunidade do Ulla-Umia-Lérez.
A reunión tivo lugar na casa consistorial do concello de Portas, e á mesma asistiron alcaldes e representantes dos concellos de Caldas de Reis, Moraña, Pontecesures, Portas e Valga, aínda que non asistiu ninguén de Catoira e Cuntis.Tamén estiveron presentes o xefe territorial de Medio Rural, Miguel Dubois, e Alfonso Ruano, representante de Agader.
Durante a reunión, o delegado territorial e os representantes municipais estudaron as bases reguladoras para a selección de estratexias de desenvolvemento local, para o recoñecemento dos grupos de desenvolvemento rural como entidades colaboradoras na xestión da medida Leader Galicia e para a concesión de axudas cofinanciadas co Fondo Europeo Agrícola de Desenvolvemento.
Segundo apuntou José Manuel Cores Tourís, o orzamento deste novo programa será de 84 millóns de euros para toda Galicia que se xestionará a través de 24 GDRs, 5 deles na provincia de Pontevedra.
No anterior territorio de actuación existían 31 GDRs en Galicia, 6 deles correspondentes a Pontevedra. Agora, tal e como apuntou o delegado territorial, unirase a comarca de O Salnés coa comarca de Caldas, cun só GDR que contará con 16 concellos: Caldas de Reis, Cambados, Catoira, Cuntis, O Grove, A Illa de Arousa, Meaño, Meis, Moraña, Pontecesures, Portas, Ribadumia, Sanxenxo, Valga, Vilagarcía de Arousa e Vilanova de Arousa. Os concellos de Tabeirós que se atopaban incluídos no grupo rural Ulla-Umia-Lérez pasarán a formar parte do GDR do Deza.
José Manuel Cores Tourís explicou que a fase de constitución do novo GDR Salnés-Ulla-Umia ten que ser protagonizada e dirixida polos axentes do territorio, velando o Agader porque sexa un proceso aberto a todos. O proceso culminará coa celebración dunha Asemblea constituínte na que se aprobarán os seus estatutos, escollerase unha xunta directiva e se establecerá un plan de traballo para elaborar a estratexia de desenvolvemento local. Finalmente, tras a asemblea o GDR, xa formalmente constituído, deberá comezar a definir o programa de desenvolvemento para o seu territorio.
O DOG do 2 de marzo de 2016 definiu o prazo de presentación de solicitudes ata o próximo 2 de xullo.
Desenvolvemento de 50 proxectos
O delegado territorial destacou a importancia dos proxectos desenvolvidos cos Grupos de Desenvolvemento Rural, que na zona do Ulla-Umia-Lérez permitiron desenvolver 50 proxectos cun total de 2,3 millóns de euros de investimento.
A nivel provincial, o programa Leader permitiu desenvolver nesta provincia a través dos GDRs 462 proxectos cunha axuda económica de máis de 20 millóns de euros.
O enfoque Leader persegue unha aplicación do desenvolvemento rural baseado principalmente na participación da propia poboación do territorio, integrando todos os recursos e actores económicos e humanos que na comarca de actuación existan.
Para asegurar esa participación creáronse os Grupos de Desenvolvemento Rural (GDR), entidades sen ánimo de lucro, con socios públicos e privados que seleccionan os proxectos que lles permiten levar a cabo a súa estratexia de desenvolvemento. Os proxectos soen ser de natureza produtiva, orientados a xeración de emprego e riqueza, ou non produtivos, que perseguen a dotación de servizos e equipamentos.
Reunión 1
Los grupos de desarrollo de ambas comarcas están en proceso de fusión
Redacción Faro de Vigo | Vilagarcía 08.04.2016 | 02:53
1- Primeira reunion de traballo
Tourís, al fondo, minutos antes de comenzar la reunión. // Noé Parga
Los Grupos de Desarrollo Local (GDR) de O Salnés y Ulla-Umia pasarán a ser uno. Los dos colectivos están en proceso de fusión, anunció ayer el delegado territorial de la Xunta en Pontevedra, José Manuel Cores Tourís, de manera que ambas comarcas optarán de forma conjunta a los fondos europeos del nuevo programa Leader Galicia. Tourís se reunió con todos los alcaldes para estudiar las bases reguladoras que regirán la selección de estrategias de desarrollo local, para el reconocimiento de los GDR como entidades colaboradoras en la gestión del Leader y para la concesión de ayudas cofinanciadas con el Fondo Europeo Agrícola de Desarrollo. El prespuesto de esta nueva edición del programa ascenderá a 84 millones de euros para toda Galicia. Estos fondos se gestionarán a través de 24 GDR, 5 de ellos en la provincia de Pontevedra.
En cuanto a la constitución del nuevo GDR Salnés-Ulla-Umia, Cores Tourís añadió que esta debe estar protagonizada y dirigida por los agentes del territorio, velando el Agader porque el proceso esté abierto a todos. Este culminará con la celebración de una asamblea constituyente en la que se aprobarán los estatutos, se elegirá una junta directiva y se establecerá un plan de trabajo para elaborar la estrategia de desarrollo local. Formarán parte de este GDR un total de 16 municipios: A Illa, O Grove, Meaño, Meis, Ribadumia, Sanxenxo, Vilagarcía, Vilanova, Caldas de Reis, Catoira, Cuntis,Moraña, Pontecesures, Portas y Valga.
El delegado de la Xunta quiso destacar la importancia de los proyectos desarrollados por a través de los GDR. Por ejemplo, en la comarca de O Salnés, las 83 actuaciones realizadas ayudaron a consolidar 280 puestos de trabajo con una inversión de cerca de cuatro millones de euros. En lo que respecta a la comarca Ulla-Umia, la inversión rondó los 2,3 millones de euros para un total de 50 proyectos.